Hoe werkt het? Choices.js demos Index
Top
transportopdracht voorbereiden

Bereken de lengte en het gewicht zo gedetailleerd mogelijk zodat de vervoerder hier rekening mee kan houden. Om beschadigingen te voorkomen tijdens het vervoeren dient u de opdracht zo goed mogelijk te verpakken.

Plaats uw transportopdracht

Beschrijf de opdrachtdetails zo gedetailleerd mogelijk zodat de vervoerder weet welke datum hij de opdracht kan vervoeren en naar welk adres. Vul de geldigheidsduur van uw opdracht in en kies voor een betaalde opdracht als u betere biedingen wilt ontvangen..

Kies en accepteer een bod

Nadat uw opdracht succesvol geplaatst is kunnen vervoerders nu vragen stellen en biedingen plaatsen op uw opdracht. Kies het beste bod uit. Mocht u niet overtuigd zijn van het bod bekijk dan het profiel en de beoordelingen van de vervoerder.

Transport opdracht uitvoeren

Nadat u het bod van een vervoerder geaccepteerd heeft ontvangt u zijn contactgegevens per mail en kunt u de laatste details voor het uitvoeren van uw opdracht bespreken. Na de opdracht kunt u de vervoerder beoordelen op zijn werkwijze.

F . A . Q . 

1. Moet ik betalen voor het plaatsen van een transport opdracht?

Het plaatsen van een transport opdracht op BidTrans is helemaal gratis. Heeft jouw zending spoed of wil je dat jouw opdracht opvalt tussen de andere transport opdrachten dan kan je er voor kiezen om wel te betalen. Je zal zien dat jouw opdracht onder de aandacht zal staan van onze aangesloten vervoerders en dat je opdracht veel sneller vervoerd zal worden.

2. Ik ben mijn wachtwoord/login vergeten.

Ben je jouw wachtwoord of inlog naam vergeten? Ga naar: ,LOG IN' rechtsboven op de site. Klik hierna op het kopje: ,VERSTUUR' . Voer vervolgens je e-mail adres in en klik op: ,VERSTUUR'. Je zal direct een e-mail van BidTrans ontvangen met daarin een verificatie link. Klik vervolgens op deze link. Hierna kun je jouw wachtwoord of inlog naam wijzigen.

3. Hoe dien ik voor het transport te betalen?

Nadat je een bod hebt geaccepteerd betaal je veilig het gehele bedrag aan BidTrans.nl. Meteen hierna ontvang je de contactgegevens van de door jouw uitgekozen vervoerder per mail. Neem contact op met de vervoerder om de laatste details te bespreken.

4. Wat voor vervoerders rijden er voor BidTrans?

Iedere vervoerder die zich bij BidTrans wil aansluiten moet tijdens de registratie alle benodigde papieren doorgeven. Vervolgens controleren wij grondig of de ingevoerde gegevens kloppen en wanneer het bedrijf door ons positief is beoordeeld en alle gegevens naar behoren zijn wordt het account van de vervoerder geactiveerd. Pas vanaf dit moment kan de vervoerder biedingen op een transport opdracht. Zo weet je dus zeker dat je altijd te maken hebt met een echt geverifieerd bedrijf die jouw transport opdracht zal gaan vervoeren.

5. Hoe maak ik een account aan op BidTrans?

Op de hoofdpagina vind je rechtsboven het kopje Log in en Registreren. Klik op het knopje 'Registreren' en volg de stappen. Wanneer je jezelf succesvol hebt geregistreerd ontvangt je van BidTrans een bevestigingsmail. Klik op de verificatielink welke zich bevind in de mail om jouw account te activeren, deze link kan soms ook in je spam folder zitten. Nadat je op de verificatie link hebt geklikt ben je succesvol geregistreerd op BidTrans en kun je vanaf nu gratis transport opdrachten plaatsen.

6. Hoe beïnvloed ik het milieu door gebruik te maken van BidTrans?

Vervoerders kunnen via BidTrans hun beschikbare laadruimte opvullen door hun route toe te voegen, hier kunnen andere vervoerders en/of consumenten op bieden, ook kan je als consument zelf gratis je transportopdracht plaatsen. Hierdoor wordt er optimaal gebruik gemaakt van het laadruimte van een vervoerder. Hierdoor rijden er minder zware voertuigen over de weg omdat er meerdere opdrachten via een dezelfde wagen vervoerd worden, terwijl er anders meerdere wagens op dezelfde weg hun rit zouden rijden. Voor meer informatie over het milieu en transport kan je kijken in het kopje: ,,ECO CONCEPT''.

7. Is mijn opdracht verzekerd tijdens het vervoeren?

BidTrans heeft geen verzekeringen voor gebruikers. Wanneer je liever toch een extra verzekering wilt voor jouw opdracht dan kun je dit het beste tijdens het bieding proces vragen aan de vervoerder of deze beschikt over een geldige verzekering. Bedenk wel goed of het zich loont om een opdracht, die bijv. een waarde van 80,00 euro heeft, te laten verzekeren. Ook kun je andere BidTrans gebruikers hun beoordelingen en recensies lezen over de vervoerder om meer informatie in te winnen.

8. Kan ik mijn opdracht op ieder moment verwijderen.

Je kunt op elk gewenst moment jouw transport opdracht verwijderen van BidTrans om wat voor reden dan ook. Dit doet je door in te loggen op onze site, vervolgens kan je jouw opdracht verwijderen in je profiel. Laat ons gelijk ook weten wat de reden hier van is zodat wij wellicht van jouw argument kunnen leren.

9. Hoe zorg ik er voor dat er zo snel mogelijk geboden wordt op mijn opdracht?

Om het bieding proces te versnellen kun je uit de volgende twee opties kiezen tijdens het plaatsen van je opdracht:

a. Gemarkeerde opdracht: Jouw opdracht krijgt een markering. Door het kiezen van deze optie is jouw opdracht makkelijker zichtbaar tussen de andere opdrachten in de transport opdrachten lijst en valt hij sneller op als de rest.

b. URGENT: Jouw opdracht zal gelabeld worden met een ,,URGENT'' icoon. Met deze label zul je zien dat je zeer snel biedingen zult ontvangen van de vervoerders omdat ze weten dat jouw opdracht zo spoedig mogelijk vervoert moet worden.

10. Hoe kom ik in contact met een vervoerder?

Wanneer je jouw opdracht hebt geplaatst kunnen vervoerders verschillende vragen stellen (afstand, breedte/lengte, gewicht, transportdatum, etc) over jouw opdracht. Nadat je een bod hebt geaccepteerd ontvang je de contactgegevens van de door jouw uitgekozen vervoerder per mail. Het is niet toegestaan om tijdens het bieden je contact gegevens door te geven aan een vervoerder. De berichten zullen verwijderd worden en er bestaat een kans dat we je account helaas moeten blokkeren of verwijderen.

11. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Controleer of de mail die wij je toegestuurd hebben is gefilterd en of verzonden naar je SPAM map. Nog steeds niet gevonden? Neem dan contact met ons op. Heb je de mail met de verificatie link erin alsnog gevonden? Klik dan max. een keer op de link. Je hebt nu jouw account geactiveerd en kunt nu volledig gebruik maken van BidTrans.nl

12. Hoe kan ik het beste mijn opdracht verpakken?

Voor handige tips hoe je jouw opdracht kunt verpakken en laten vervoeren kun je het beste onze blogs bekijken. Hier staan interessante geschreven teksten die jouw hierover meer informatie kunnen geven.

13. Wat moet ik doen als ik geen contact meer kan krijgen met mijn vervoerder/klant na het accepteren van een bod?

Mocht het zo zijn dat het je niet lukt om contact te leggen met jouw vervoerder/klant na het accepteren van een bod, dan kun je het beste contact opnemen met BidTrans. Wij zullen je dan verder helpen om in contact te komen met de betreffende opdrachtgever/vervoerder.

14. Hoe gaat BidTrans om met mijn gegevens?

Wij hebben respect voor jouw privacy. Voor vragen omtrent je gegevens kun je het beste ons 'PRIVACYBELEID' doorlezen. Hierin staat alles beschreven hoe wij met jouw gegevens omgaan.

15. Wat moet ik doen als ik een conflict heb gehad met een BidTrans vervoerder/gebruiker?

Heb je een conflict gehad met een gebruiker van BidTrans en komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact met ons op zodat wij je verder kunnen helpen. Probeer ons wel zo snel mogelijk te benaderen zodat wij wellicht nog kunnen helpen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

16. Tijdens het laden en lossen van mijn opdracht heb ik extra hulp nodig. Zijn er vervoerders die zo en dergelijke dienst aanbieden op BidTrans.nl?

Tijdens het plaatsen van jouw opdracht op BidTrans kunt je extra informatie invoeren dat je bijv. extra hulp nodig hebt bij het laden en of lossen van jouw opdracht. Wanneer je de opdracht geplaatst hebt zal je dit vervolgens zien in het kopje: ‘extra info’. Ook is het handig om dit de vervoerders aan te geven wanneer zij jou een vraag stellen of als ze een bod plaatsen op jouw transport opdracht.

17. Wat zijn de voordelen van BidTrans?

Er wordt slimmer rondgereden door transportbedrijven waardoor er minder co2 gassen uitgestoten worden, er zijn minder files op de weg en daarnaast wordt er ook nog optimaler gebruik gemaakt van de laadruimtes van vervoerders. Doordat jij je opdracht laat vervoeren door een van onze aangesloten transportbedrijven help je direct mee met het verbeteren van ons milieu. Hartstikke leuk natuurlijk maar zelf ga je er uiteraard ook op vooruit: Wat dacht je van de tijd die je bespaart met het zoeken van een geschikte vervoerder? Ook zal je geld besparen doordat je nu aangeeft wat jou budget is en is komt het zelfs weleens voor dat iemand wat heeft laten vervoeren voor een lager bedrag als zijn vooraf besloten budget.

18. Wat is het nu van het beoordelen van een vervoerder?

Vervoerders kunnen voor zichzelf een goede BidTrans profiel opbouwen waardoor zij sneller gekozen worden door nieuwe gebruikers. Wanneer een vervoerder voor jouw iets vervoert, kan je deze hierna een beoordeling geven. Te kiezen uit: Negatief, Neutraal, Positief. Beschrijf een zo gedetailleerd mogelijke beoordeling zodat een andere gebruikers hier echt wat aan hebben. Te denken aan: Afspraken nakomen, vriendelijkheid, professionaliteit, service, kwaliteit etc.

19. Mijn opdracht is onvolledig of beschadigt vervoerd.

Heeft jouw opdracht schade of is de opdracht onvolledig vervoerd? Neem dan contact op met de vervoerder om dit te bespreken. Wanneer het contact moeizaam verloopt, of als je niet uit komt met de vervoerder dan is het raadzaam om met ons contact te leggen. Doe dit wel zo snel mogelijk nadat de opdracht is uitgevoerd zodat wij het probleem wellicht kunnen oplossen.

20. Kan ik als vervoerder mijn transport route op ieder moment annuleren?

Jazeker, je kan jouw transport route met de beschikbare laadruimte op elk moment verwijderen.

  • Minder CO2 uitstoot
  • Minder voertuigen op de weg
  • Minder files