Choices.js demos Index
Top

Hoe regel ik het transport voor mijn bureau 

 

Wat komt er bij kijken omtrent de transportactiviteiten en het vervoer van je bureau? 


Een bureau is een van de cruciale meubels welke je in vele panden zal vinden. De werkkamer thuis waar men studeert of werkt, werkplaatsen, kantoren van kleine en grote bedrijven, scholen en universiteiten. Voor elke ruimte is er weer een ander soort type bureau nodig zodat de gebruiker op een zo ideaal mogelijke manier te werk kan gaan.
Nou is de volgende vraag: Je hebt een bureau op het internet gezien maar je weet nog niet op wat voor manier je het bureau wilt gaan vervoeren. Ook krijg je informatie in dit artikel waar je rekening mee moet houden als je het vervoer voor je bureau gaat regelen. In dit artikel krijg je verschillende antwoorden op al je vragen hoe je een bureau in gedeelte of in zijn geheel kan


Wat voor bureau gaan we vervoeren


Om het vervoer voor je bureau te realiseren moeten we eerst nagaan wat voor bureau we gaan vervoeren en op wat voor manier je het bureau gaat beveiligen zodat hij niet tijdens deze transportactiviteiten zal beschadigen, aangezien er natuurlijk allerlei soorten en maten van bureaus op de markt begeven.

Wanneer je een bureau in de winkel hebt gekocht is de kans groot dat je deze in (verpakte) delen zal gaan meenemen, echter wordt meestal een meubel volledig, en in elkaar, klaar gemaakt voor dergelijke transportactiviteiten. Vervolgens mocht je een vervoerder gaan zoeken welke jouw bureau gaat vervoeren dan is het handig om na te gaan wat voor voertuig er gebruikt gaat worden. Ook komt het voor dat bepaalde meubel zaken al samen werken met een transport bedrijf en wordt je zo en service aangeboden tijdens de koop van jouw product. Mocht het zo zijn dat je het bureau nog niet wilt ontvangen op de locatie om wat voor reden dan ook en deze eerst wilt gaan opslaan in een opslag dan is het handig om het vervoer zelf te regelen. Ook zijn de prijzen vaak wat hoger omdat de meubelzaak ook een provisie zal verdienen op het vervoer. Om geld te besparen kan het ook handig zijn om het transport zelf te regelen om zo wat tientjes te besparen.

 

  

 

Hoe maak je een bureau klaar voor dergelijke transportactiviteiten

Het handigste is om je bureau in kleinere delen te gaan vervoeren. Verpak ze in dozen en vul de lege ruimtes met zacht materiaal zoals piepschuim of noppenfolie, bedek de laden en de deur, of demonteer deze en bescherm ze apart met extra folie of stukjes karton. Wil je het bureau in zijn geheel vervoeren let dan wel op de mogelijke problemen die hiermee gemoeid gaan zoals bij het verplaatsen van het bureau. Met handig wik en weeg werk kom je wellicht en heel eind echter als dit tot te veel problemen leid dan kan je het beste en stap terug doen en de bovengenoemde stappen opvolgen. Het kan ook handig zijn om onnodige delen te demonteren die tijdens het weghalen van het volledige bureau los kunnen komen zoals kastjes etc.  Trommel in ieder geval en tweede persoon op aangezien het lastig wordt dit klusje in je eentje te klaren!

 

Op wat voor manier kan je het bureau vervoeren

Mocht je het bureau uit elkaar hebben gehaald dan zou je kunnen kijken of je de gedeeltes van het bureau kunt meenemen in je achterbak en je zou de ladekasten dan op de achterbank kunnen vervoeren. Dit zou tijdens het remmen natuurlijk wel en gevaar kunnen opleveren. Neem liever contact op met een transportbedrijf dat geschikte voertuigen beschikbaar heeft om uw bureau te vervoeren. Sommige bureaus hebben elektrische mechanismen voor het heffen en neerlaten van het werkblad zodat een werknemer de hoogte kan instellen voor zowel en staande en zittende positie. Wanneer met dit soort bureaus vervoerd dient men extra aandacht te besteden aan dit soort elementen en ze goed beveiligen tegen eventuele schade.

 

Waarmee kan ik het bureau extra beveiligen tijdens deze transportactiviteiten

Het is goed om het bureau te beveiligen zodat deze zonder schade of krassen aan zal komen op zijn bestemming. Als je van plan bent om zelf je bureau te vervoeren of als de vervoerder geen extra mogelijkheid kan geven qua bescherming voor je bureau (hierdoor kan de prijs wellicht iets goedkoper zijn), kan je de volgende materialen gebruiken om jouw bureau zonder schade de rit door te laten komen: Kartonnen dozen met stretch folie en of polystyreen schuim hoeken

Heb je geen zin en of tijd om deze transportactiviteiten te doorlopen en wil je een nog goedkopere variant van het vervoer regelen dan betaald het zich uit om op www.bidtrans.nl een opdracht te plaatsen zodat je verschillende offertes zal ontvangen van betrouwbare vervoerders die ruime ervaring hebben in dergelijke transportactiviteiten zoals kinderbureaus tot en met het vervoeren van tientallen bureaus van het kantoor van het bedrijf waar je werkt.